Monday, June 9, 2014

Monday

ASSALAMUALAIKUM

Memandangkan sekarang minggu cuti sekolah, semua pelajar sekolah akan ambil kesempatan untuk bangun lambat termasuk la tuan kepada blog yang tak berapa nak best and cantik ni haha. Lepas solat subuh confirm sambung tidur balik. Tapi bagi sesiapa yang nak belajar jadi isteri mithali tu bole la biasakan diri tak tidur lepas solat subuh ok. Orang tua tua suka tau tengok anak dara yang jenis tak tidur lepas subuh ni. Confirm bole masuk dalam list menantu pilihan dorang hehehe. 

Act hari ni kawan kawan aku datang rumah. Nak buat homework katanya. So bila orang nak datang mestilah sediakan makanan or apa apa yang bole dimakan kan. Takkan nak suruh dorang tengok muka aku biar kenyang or suruh dorang telan perabot kat rumah tu. Ye tak ? Jadi aku dengan semangatnya pergi masakkan spagetti untuk dorang. Excited tu jangan cakap la. Rasa macam nak masak untuk keluarga mertua je. Fikir nak buat spagetti paling sedap di dunia. Sampai barang depan mata pun aku tak nampak.




Ni la antara bahan yang guwa guna tadi

Orang kata masak spagetti ni senang je. Yela dia punya sos dah readymade. Kau tinggal tambah apa apa yang patut untuk jadikan dia lebih sedap. Lebih kurang macam sardin. Tak ada la kuahnya kosong je. Nanti nampak sangat yang kau tu pemalas. Aku cakap betul ni. Tak tipu tau haha. Lagi satu nak masak spagetti ni tak ambil masa yang lama. Dia cuma akan jadi lama bila kau sibuk nak ambil gambar macam aku ni. Jakun punya pasal. Hoho

Setelah sekian lama berperang kat dapur sambil dibantu oleh mama tercinta and resipi dari internet, inilah hasilnya ...


Tadaaa
Ni la rupa spagetti guwa
Memang tak serupa spagetti kot
Warna dia tak merah
And aku tak tahu di mana silapnya
Huhu
But nasib baik rasanya sedap hingga menjilat jari
Kawan kawan guwa siap tambah tau
Terharu seh
Tak sia sia usaha aku berperang kat dapur tu

p/s : Lepas ni bole la masak kan spagetti untuk someone special yeay *lompat bintang*