Friday, March 18, 2011

sambungan cerita

          Selepas itu,Aizam pun pergi ke kantin untuk mencari Aizim.Semasa Aizam mencari Aizim,loceng pun berbunyi lalu Aizim pun masuk ke kelas dan belajar seperti biasa sehinggalah tiba waktu rehat.


          Semasa waktu rehat,Aizam pun pergi ke perpustakaan untuk meminjam buku rujukan untuk matapelajaran sejarah.Semasa Aizam sedang berjalan ke perpustakaan,dia terlanggar Afira."Sori.Saya tak sengaja.Awak tak ape-ape ke?",tanya Aizam."Tak pelah.Saya ok.Terima kasih.",jawab Afira."Betul ni?",tanya Aizam lagi."Betol.Awak nak pergi mane ni?",tanya Afira.


          "Saya nak pergi perpustakaan.",jawab Aizam."Owh.Kebetulan,saya pun nak pergi perpustakaan.Kita pergi sama-sama jelah.Boleh tak",tanya Afira."Boleh.Jomlah,nanti habis pulak masa rehat.",jawab Aizam."Okey.",jawab Afira dengan gembira.


          Selepas itu,mereka pun pergi ke perpustakaan.Semasa berada di perpustakaan,Asyura melihat mereka dari jauh lalu timbul perasaan cemburu tanpa dia sedari.Asyura merasa amat pelik dengan perasaannya semasa melihat Aizam dan Afira pergi ke perpustakaan bersama-sama.


          Dia pun berfikir bagaimana dia boleh mempunyai sikap cemburu itu sambil membaca buku novel kegemarannya lalu bercakap di dalam hati."Takkanlah aku dah suka kat Aizam pulak.Tapi mugkin jugak kot sebab orang selalu cakap kalau cemburu tu tandanya suka.ish peningnya",kata Asyura.Semasa Asyura sedang berfikir tentang perasaannya,tiba-tiba Aizim menegurnya.


          "Hai.Sorang-sorang jerk.Boleh saya duduk sini.",tanya Aizim."Eh Aizim.Terkejut saya.Duduklah.Saya pun duduk sorang-sorang."Awak tengah baca buku apa tu?",tanya Aizim."Saya tengah baca buku novel kegemaran saya.Tajuknya'Cinta tiada akhirnya'.Cerita ni best sangat.",jawab Asyura."Awak samalah dengan abang saya.Abang saya pun suka bace buku ni.",jawab Aizim."Owh,ye ke?Tak sangka pulak.",jawab Asyura dengan senyumannya yang amat manis.