Saturday, April 23, 2011

sambungan cerita

          Pada keesokan harinya,Asyura pun membawa cupcake buatannya ke sekolah untuk diberikan kepada Aizam."Aizam,ni cupcake yang awak nak semalam",kata Asyura kepada Aizam."Terima kasih Asyura.Nanti kita makan sama-sama masa rehat ye?",Tanya Aizam."Okey.Nanti saya ajak Afira sekali boleh?",tanya Asyura."Boleh.Saya tak kisah pun.",jawab Aizam.

          Selepas itu,Asyura pun pergi mencari Afira kemudian masuk ke dalam kelas.Semasa waktu rehat..."Afira,jom kita pergi makan ngan Aizam.Pagi tadi dia ada ajak kite makan sama-sama.",tanya Asyura kepada Afira."Okey.Kita tak kisah.Jomlah kita pergi.",jawab Afira sambil tersenyum.

          Kemudian,mereka pun pergi berjumpa dengan Aizam dan rehat bersama-sama sehingga waktu rehat.Semasa berada di dalam kelas mereka pun belajar seperti biasa sehingga tamat waktu persekolahan.Semasa waktu pulang,"Bye Asyura.Kita balik dulu ye.",kata Afira lalu pulang dengan menaiki kereta Toyota Estima yang dibawa oleh pemandu keluarganya.

          Tiba-tiba Aizam menegur Asyura."Hai Asyura.Nanti malam kita gi tngok wayang nak.Kita ade benda penting nak cakap.",tanya Aizam."Apa yang awak nak cakap?",tanya Asyura dengan perasaan yang ingin tahu."Adalah.Saya cuma boleh cakap malam ni jerk.Boleh tak?",jawab Aizam."Saya kena tanya mak saya dulu.Nanti kalo jadi saya telefon awak.

          "Okey.Eh,awak ada 6ber saya ke?",tanya Aizam."Yelah.Saya mana ade 6ber awak.",Jawab Asyura lalu tersenyum riang."Kalo macam tu saya jelah yang ambik 6ber awak.",jawab Aizam."Okey.6ber saye 010-2345678.Okeylah saye balek dulu yerk.Driver saya dah sampai.Bye...",jawab Asyura lalu pulang ke rumah dengan menaiki kereta Mercedes milik keluarganya...