Thursday, April 14, 2011

Sambungan...

          Tidak lama kemudian,makan mereka pun sampai.Selepas itu,Asyura pun bertanya kepada Aizam."Aizam,nanti kita singgah kat kedai buku sepupu saya kejap boleh?"."Boleh.Apa nama kedai dia?",tanya Aizam."Nama kedai dia'Nadia's Bookstore',jawab Asyura."Owh.Nadia tu sepupu awak rupenya.Saya pun selalu jugak pergi kedai tu.Nadia tu dulu kawan baik saya masa kat KL",kata Aizam.

          "Owh.Jomlah kite pergi skarang.Saya kena balik sebelum pukul 6 ni.",jawab Asyura.Selepas itu,mereka pun pergi ke kedai buku.Ketika mereka tiba,"Awak nak masuk sekali tak?",tanya Asyura kepada Aizam."Nak.Saya nak beli sambungan novel Cinta Tiada Akhirnya.",jawab Aizam."Owh.Samalah macam saya.Aizim pernah cakap kat saya yang awak pun suka baca buku tu sama macam saya."jawab Asyura lalu masuk ke dalam kedai buku lalu pulang ke rumah.


          Semasa mereka berada di hadapan rumah Asyura."Asyura,boleh tak esok awak bawak cupcake coklat yang macam awak buat masa tu.Saya sukalah cupcake awak.",tanya Aizam lalu tersenyum."Boleh,apa salahnya.Nanti saya buatkan khas untuk awak ok.",jawab Asyura lalu tersenyum manis."Terima kasih.",jawab Aizam.Selepas itu,Asyura pun masuk ke dalam rumahnya.


          "Macam mana keluar ngan Aizam tadi?",tanya Datin Marisa setelah melihat Asyura tersenyum semasa memasuki rumah."Eh mama.Okey jerk.Nanti malam ni Asyura nak guna oven mama boleh tak sebab Asyura nak buat cupcake untuk Aizam.",tanya Asyura."Boleh.Nak mama tolong tak?",jawab Datin Marisa."Tak pelah.Mama rehat jelah kat bilik.Okeylah Asyura masuk bilik dulu ye.",jawab Asyura kemudian masuk ke bilik.


          Selepas membersihkan diri dan menunaikan solat,dia berehat sebentar dengan membaca novel yang baru dibelinya tadi.Selepas tiba waktu maghrib,Asyura pun menunaikan solat maghrib lalu turun ke bawah untuk makan malam.Apabila sudah habis makan,Asyura pun mengemas makanan tadi lalu membuat cupcake untuk Aizam.


Bersambung...