Saturday, April 2, 2011

sambungan...

          Selepas itu,Aizam teru masuk ke dalam biliknya lalu mengakses laman web sosialnya iaitu facebook.Perkara pertama yang dia check ialah notification.Selepas melihat notification itu,dia rasa amat gembira kerana Asyura telah menerima friend requestnya.Kemudian,dia pun membuka kotak chatnya,Asyura kelihatannya sedang online lalu menegurnya.

Aizam     : Hye.Terima kasih sebab terima friend request saya.
Asyura : Sama-sama.Awak tengah wat pe tu?
Aizam  : Saya tengah chat ngan kawan lame saya.Awak pulak?
Asyura : Saya tengah update blog saya ni.Awak dah siap kerja SN?
Aizam  : Dah.Awak?
Asyura : Dah.
Aizam  : Asyura,boleh tak saya nak ajak awak pergi jalan2 petang           ni?
Asyura : Kat mana?
Aizam  : Kat Mid Valley.
Asyura : Okey.Pukul berapa?
Aizam  : Pukul 4 petang ni saya datang rumah awak.
Asyura : Okey.Bye.
Aizam  : Bye.


          Selepas itu,Asyura terus offline.Kemudian,Asyura terus meminta izin ibunya untuk keluar bersama Aizam."Mama,Asyura nak keluar petang ni boleh tak?",tanya Asyura dengan suara yang perlahan."Dengan siapa?,tanya Datin Marisa."Dengan Aizam.",jawab Asyura."Okey,tapi jangan balik lambat sangat tau.",jawab Datin Marisa."Okey.Tq,mama.",jawab Asyura dengan gembira.


          Selepas itu,Asyura terus naik ke atas untuk bersiap-siap.Tidak lama kemudian,Aizam pun tiba.Ting tong,loceng rumah Asyura berbunyi.Datin Marisa pun keluar untuk bertemu dengan Aizam."Eh aunty.Aunty apa khabar?"tanya Aizam lalu menyalam tangan Datin Marisa."Aunty baik jerk.Mak Aizam apa khabar?,tanya Datin Marisa."Mama baik.Mama kirim salam kat Aunty.",jawab Aizam."Waalaikumsalam.Aizam tunggu sini kejap ye.Aunty nak panggil Asyura jap."kata Datin Marisa.


          Tidak lama kemudian,Asyura pun keluar bersama Datin Marisa."Okeylah aunty.Kiteorang gi dulu ye?,"kata Aizam lalu menyalam tangan Datin Marisa."Okey.",jawab Datin Marisa."Mama kiteorng pegi dulu ye.",kata Asyura lalu menyalam tangan ibunya.


          Selepas itu,mereka terus pergi ke Mid Valley dengan menaiki kereta Ferrari milik Aizam.Selepas tiba,Aizam terus mengajak Asyura ke sebuah restoran kegemarannya."Asyura,jom pergi restoran kegemaran saya.Saya belanja.",kata Aizam."Okey.Kalau awak nak belanja saya ikut je.",jawab Asyura lalu berjalan bersama Aizam ke restoran kegemaran Aizam.

          Semasa tiba di restoran itu,mereka terus duduk di tempat yang disediakan."Owh.Awak suka gi restoran ni ye.Saya pun suka pegi restoran ni.",kata Asyura."Iye ke.Jadi saya tak rugilah bawak awak gi sini.Awak suka order apa kat sini?",tanya Aizam."Saya suka makan chicken chop kat sini.Awak pulak?",tanya Asyura."Saya pun sama.",jawab Aizam.Kemudian,mereka terus mengambil order.


Bersambung...