Wednesday, August 1, 2012

A story ..

Credit to : My awesome boy, Mr. Hero ( MH )
 

Hai awak ! Entry hari ni khas untuk awak, orang yang dah curi hati saya. Ni dah masuk kali ketiga saya update pasal awak. Tapi awak tak pernah ambil tahu kan ? Okay fine. Saya tak kisah pun. Ni blog saya. Saya luahkan separuh perasaan saya kat sini. Tak kisah la awak baca ke tak. Tapi saya tetap nak update pasal awak.

24 February 2012 ~ Our first conservation and.. Kita berdua jadi kawan. Bagi saya awak dah jadi kawan saya. After a few day, I started fallen in love. Fallen in love ? Yup. I fallen in love with you my awesome boy =D

5 March 2012 ~ The day when we walked together in the drizzle and talked face to face for the first time. Awak ingat tak ? Ha ? Tak ingat ? Hmm.. Okay. Tak apa. Biar saya je yang ingat tarikh tu. Sampai sekarang saya still ingat tempat tu. If saya lalu tempat tu saya akan teringat kat awak and tersenyum sorang-2. That place full with memories with you. Saya still ingat apa yang awak cakap hari tu. Yes ! Saya ingat semua yang jadi masa hari tu. 

After a few weeks, awak mintak number phone saya. Pastu awak text saya. And pernah satu malam tu awak call saya. Lalala ~ I feel like... Wah ! Betul ke awak yang call saya ni ? Macam tak percaya tau. 

Lepas tu kita makin rapat. Rapat kat FB and Twitter. Entahlah. Saya rasa selesa sangat dengan awak. Saya always stalk FB and Twitter awak. Sampai la satu hari... Bila saya nak stalk FB awak... Saya tak boleh bukak FB awak. Tidak ! Awak dah block saya ke ? Ya Allah ! Frust sangat masa tu. And then saya minta tolong kawan-2 bukak FB awak. Kawan-2 saya cakap diorang pun tak boleh bukak FB awak. Hmm.. Saya terus frust memanjang macam orang hilang anak awak tau. Hari-2 saya try bukak FB awak tapi tetap tak boleh. Pastu saya try tanya awak pasal FB awak. Awak cakap awak dah deactived FB awak. Fuhh ! Lega sangat. Ingatkan awak dah block saya.

After that saya berhubung dengan awak melalui Twitter. Kita still berkawan macam biasa. Masuk bulan Jun, kita stop ber-tweet and start DM. Tu pun sebab awak yang mulakan dulu. Saya tak pernah terfikir nak DM ngan awak. You makes me super duper happy =D Sometimes saya pernah terfikir nak luahkan perasaan saya ni kat awak tapi... Saya takut dikecewakan. So, saya terus pendam perasaan tu sorang-2. Sampai satu hari awak tanya siapa crush saya. OMG. Perlu ke saya terus terang dengan awak ? So, saya try bagi tahu perkara yang sebenar. Tapi... Awak buat tak tahu je. Awak just gelak. Hmm.. Awak ingat saya main-2 ke ? Rasa macam nak ketuk-2 je kepala awak tu dengan tukul besi. Orang tengah serius. Awak main-2.

After a month, awak makin berubah. Awak tak sama macam dulu. Awak macam nak jauhkan diri dari saya. Every night, saya berdoa kepada Allah supaya sampaikan salam rindu saya kat awak. Sebelum tidur, saya tengok gambar awak and baca semua text awak. Lepas dah buat semua tu baru saya boleh tidur.

29 July 2012 ~ Saya excited nak bukak Twitter. Manalah tahu awak ada DM saya. Tapi... Bukan itu yang saya dapat. Yang saya dapat ialah berita yang awak dah ada GIRLFRIEND *Turn on lagu Patah Seribu* Air mata saya terus mengalir. Tiba-2 saya terdengar ada orang nyanyi lagu Sudah Cukup Sudah. Seriously, semua orang kat rumah saya tak dengar lagu tu. Tapi saya dengar. Jelas sangat. Emosi saya terganggu masa tu. Kepala saya rasa berat sangat. Macam nak pengsan. 

Saya rasa baru semalam saya kenal dengan awak. Baru semalam saya bergurau dengan awak. Baru semalam saya on the phone dengan awak. Baru semalam awak text saya. Baru semalam awak senyum kat saya. Baru semalam awak panggil saya BUDAK KECIK, PANDA and SAYANG. Baru semalam awak tanya saya sayang awak ke tak. And baru semalam awak cakap awak nak belanja saya makan aiskrim magnum. Saya tak sangka awak dah jadi milik orang lain. Cepat betul masa berlalu. I will miss all the sweet moments with you.

Lepas tu, saya terus solat Isyak and cuba untuk tidur. Tapi tak boleh. Air mata saya terus mengalir sampai saya tertidur sendiri. Pukul 3 pagi, saya tersedar dari tidur. Saya dengar lagu Dejavu - Shila Amzah and air mata saya masih mengalir. Hanya Allah yang tahu perasaan saya masa tu. 

Esok pagi bila saya sampai sekolah saya still menangis. Saya tak boleh tahan air mata saya tu daripada terus mengalir. Kawan-2 saya pun mula risau tengok saya masa tu. Kawan-2 saya nasihatkan saya supaya lupakan awak. Hmm.. No ! Saya takkan lupakan awak. Saya takkan lupakan awak selagi saya tak jumpa orang yang sama macam awak. Petang tu, saya duduk sorang-2 and fikir balik apa yang kawan saya cakap. And then saya buat satu keputusan. Saya takkan lupakan awak. Saya akan tetap sayangkan awak as a friend. Saya takkan lupakan awak camtu je. Saya nak jadi kawan awak yang sentiasa berada di sisi awak sama ada masa senang or susah. Yes ! I promise. I'll become your friend forever. 

Saya akan kuat hadapi semua dugaan sebab saya tahu. Bila Allah menduga saya maknanya Allah sayangkan saya. Setiap yang berlaku pasti ada hikmah. Saya akan kuat sebab saya tahu Allah, family saya and kawan-2 saya akan sentiasa ada di sisi saya. 

Hai girlfriend baru Mr. Hero. Saya harap awak akan jaga dia sebaik mungkin. Jangan pernah sakitkan hati dia. Saya tahu awak yang terbaik untuk dia sebab tu dia pilih awak. Please jaga dia baik-2 kayy. Saya tahu awak boleh buat dia bahagia.

My last word for you. I WILL MISS YOU. You're my awesome boy, my Mr. Hero and crush saya yang paling saya sayang. Thanks sebab pernah buat saya happy and buat saya rasa dihargai walaupun sekejap. Please jangan lupakan saya. Jangan buang saya dari hidup awak. Just accept saya sebagai kawan. If awak tengok aiskrim magnum, awak akan ingat kat saya. Saya janji.. Saya akan sentiasa ada di sisi awak and sayang awak forever. Bukan sayang as a crush macam dulu tapi as a friend. Saya akan sentiasa doakan yang terbaik untuk awak. Bila awak happy, saya pun happy. InsyaAllah. =')